Изпълняващата длъжността шеф на Уилямс във Формула 1 Клеър Уилямс гласува пълно доверие зад решението на отбора да стартира сезона със Сергей Сироткин и Ланс Строл.  Според дъщерята на сър Франк Улиямс е напълно грешно да се смята, че избраният за резервен пилот Роберт Кубица е показал по-добри резултати от дуото по време на подготовката.

Кубица: Писна ми всички да обсъждат моите ограничения

Сезон 2018 във Ф1 започва през следващата седмица с Гран При на Австралия (25-и март). Много преди да се стигне толкова близо до старта на кампанията, ситуацията с пилотите в Уилямс даваше повод за всякакви слухове. Кубица беше реален претендент за позицията на партньор на Строл, като в крайна сметка тимът отреди тази роля на конкурента му Сироткин. И до днес се спекулира чий резултати са били по-добри по време на тестовете в Абу Даби, макар и от отбора категорично да се изказаха в полза на руснака.

Масло в огъня наляха 8-те дни на тестове в Барселона. През втория ден от първия тур Кубица си подели отговорността със Сироткин, докато в третия от вторите четири дни се случи нещо подобно по отношение на Строл. Любопитното бе, че във всеки от посочените случаи Кубица беше по-бързият пилот – той надви Сироткин с 3 десети от секундата, а след това остави Строл на 6 десети зад себе си.

„Смятам, че тестовете бяха доста изтощителни не само заради тежките метеорологични условия в някои от дните”, коментира Клеър Уилямс.

„Имаше случаи, в които някой излизаше и можеше да направи пробег с меките гуми при перфектни условия, а после другите пилоти да нямат същата възможност. Понякога ние сами избирахме други настройки на колата, така че невинаги са били оптималните.”

„Затова считам, че е неправилно да се съди по тези резултати, ако не се вземат под внимание всички детайли. Най-лесно е просто да отворите класирането с времената и да си кажете: „уау, Мерцедес са на върха”. В това има повече резон.”

„Когато обаче сравнявате представянето на пилоти от един и същ отбор по време на тест сесия, докато не сте наясно с програмата, която инженерите са заложили, и не отчетете метеорологичните условия, когато те поставят бързата си обиколка… Не считам, че в такива условия е коректно да се говори, че Уилямс е допуснал грешка, защото резервният му пилот е дал по-добрата обиколка”, допълни Уилямс.