За първи път от много години насам Формула 1 като спорт е жаден за нови истории, нови драматични сценарии и най-вече нови колоритни герои. Спекулациите по завръщането на полската звезда Роберт Кубица са в пика си заради тестовете, които провежда с тима на Уилямс. Поглеждайки казуса в детайли обаче виждаме, че ще бъде много трудно да се реализира мечтаната приказка за завръщането на един от най-добрите в това поколение.

От сегашните пилоти Ланс Строл ще остане със сигурност в отбора през 2018-т. Канадецът направи нелоша кампания през този сезон, но не и такава, в която да засенчи Фелипе Маса. От 16-те старта до момента Фелипе побеждава Ланс 12-3 в квалификицаиите. Имаше и ГП на Унгария, когато бразилецът не се чувстваше добре и трябваше да даде колата си на Пол ди Реста, който потегли от дъното. Маса записа точки в 10 недели, а Строл в 6, а когато и двете коли стигаха до карирания флаг (8 пъти), Маса бе напред в 5 от случаите.

По отношение на точките във временното класиране съотношението е 34-32, а и да не забравяме, че Строл се възползва отлично от хаоса в Азербайджан, а Маса отпадна при положение, че изглеждаше като един от претендентите за успеха. Уилямс изживяват трудна кампания, защото имат 66 т., а преките им конкуренти от Форс Индия - 147. Затова когато се прави анализ на отбора, най-важното, което трябва да се посочи, е, че тимът трябва да вложи усилията си в това да направи по-добра кола, а не толкова да търси различни пилоти.

Как се оценяват уменията и бързината на Фелипе е субективен критерий. При Строл обаче ситуацията е по-обективна. На теория Ботас бе по-добър от Маса и затова отиде в Мерцедес. Валтери не дава по-добри резултати от Хамилтън, а Строл е с по-слаби резултати от Маса. И както казват наши колеги - Строл съответно не изглежда като нов Хамилтън.

И точно в тази ситуация се разкрива каква е голямата необходимост на Уилямс - пилот, който да вдъхновява хората около себе си да постигат най-добри резултати. Нещо, което се забелязва много ярко при Естебан Окон, който е в дискусията за място в Мерцедес в следващите няколко години. Затова в този ред на мисли - какви са шансовете на Пол ди Реста? Според мен - нулеви. Шотландецът е коментатор в Скай и до голяма степен дискусията за него се породи заради медийния шум, който сътвориха колегите. Но фактите показват, че в продължение на три години той имаше крайно разочароваща кампания с Форс Индия - бе в сянката на Адриан Сутил през 2011, в тази на Нико Хюлкенберг през 2012 и едва през 2013 се справи със Сутил. След това премина в DTM, но единствените реални плюсове за него са, че е над 25 г. и че е британец.

Така стигаме до голямото име - Роберт Кубица. Полякът реално кара с една ръка в момента и трябва да убеди Гроув, че той ще е обединяващото звено. Минусът за него обаче е, че Рено имаха възможност да го селектират и не го направиха. Паскал Верлайн изглежда като най-рентабилен избор, но германецът пък не може да покрие критериите на спонсора Мартини. Консервативният дух, с който е бил ръководен тима на Уилямс през всичките години, вероятно ще разплете и тази развръзка, и тя ще се окаже най-логичното и правилно решение - Фелипе Маса да остане за 17-ти сезон във Формула 1.