Пирели откровено призна излагацията с мокрите гуми

Гумите на Пирели за Ф1 източник: Gulliver/Getty Images

Гумите на "Пирели" за Ф1 източник: Gulliver/Getty Images

Шефът по моторните спортове в „Пирели“ Пол Хъмбъри призна, че доставчикът на гуми за Формула 1 може би ще трябва да преработи продукта си за мокри условия, тъй като всички тимове имат трудности със съответния тип гуми. Британецът направи извода си на база данните, които „Пирели“ събра през днешния четвърти ден от първите предсезонни тестове.

Трасето „Каталуня“ в Барселона беше намокрено през предната нощ, а после още два пъти – преди сутрешната и преди следобедната сесия, за да се пресъздаде подходящата ситуация. Още през миналата година – особено сред тежкото Гран При на Бразилия – италианската компания претърпя жестоки критики, че точно този тип гуми работят най-зле от всички. През 2017 година болидите от Ф1 ще бъдат екипирани с комплекти, които са с 25 процента по-широки, ала явно „Пирели“ отново се изправя пред стари ребуси. Най-големият проблем е твърде бавното достигане до оптималната температура.

На мокро Райконен няма стигане, Мерцедес на дъното

„Научихме това, от което имахме нужда от мокрия тест. С по-широки гуми контактната площ е по-голяма, с което енергията на квадратен сантиметър намалява. Така че промяната на смесите за мокрите гуми ще бъде трудна, както и очаквахме“, отчете Хъмбъри.

Преди официалните тестове „Пирели“ проведе закрити такива във Фиорано със съдействието на Ферари и Себастиан Фетел, който обаче се завъртя в един участък от трасето и катастрофира. Още тогава се прокраднаха съмнения, че нещо не е наред с гумите, макар и компанията да отрече.

„Имаме още какво да свършим в тази област. Всъщност вече започнахме и поемаме по този път. Днес получихме потвърждение, че е нужна още работа със съставките на мокрите гуми. Стигнали сме до определени етапи. Някои от тях вече са готови за наближаващия сезон. Трябва да поработим върху смесите, а като трябва да действаме много бързо“, продължи Хъмбъри.

„Може би има ситуация, при която на практика имаме два типа мокри гуми – едни за по-топло мокро време и друго, което подхожда повече за „Силвърстоун“ или „Спа“, където е доста по-студено. Вярвам, че ще сме подготвени за Китай по отношение на първата промяна в смесите“, добави британецът.

профилна снимка

*Коментирай конкретната статия и използвай кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание!

 
Пол Хъмбъри Пирели Формула 1

Формула 1

SAS banner