Дългото чакане на Себастиан Фетел за победа през този сезон най-накрая приключи! Четирикратният световен шампион спечели оспорваната надпревара по улиците на Сингапур, като изпревари съотборника си от Ферари Шарл Льоклер. 

Така "черните кончета" записаха пълен триумф с двойна победа, а това им се случва за първи път този сезон. За тима това беше трети пореден успех за техен пилот, след като Льоклер взе предишните две надпревари. На подиума се качи и Макс Ферстапен със своя Ред Бул, а световният шампион Люис Хамилтън остана едва четвърти. 

Тази развръзка не повлия особено много на борбата за първото място при пилотите, където британският пилот на Мерцедес продължава да има комфортен аванс. Още по-малко пък това важи за битката при конструкторите, където авансът на Мерцедес пред Ферари е комфортна. 

В такива състезания стартът е изключително важен, тъй като изпреварванията по улиците на Сингапур е много трудно. Но след изгасването на стартовите светлини нямаше никакви размествания в първата шестица. Тя се подреди така, както при квалификацията - Льоклер, Хамилтън, Фетел, Ботас, Ферстапен, Албън. 

И това статукво се запази в първите 20 тура, в които не се случи нищо особено и тимовете чакаха развръзката със спиранията в бокса. Първи това стори Фетел, а в крайна сметка стратегията му се оказа печеливша, защото съотборникът му Льоклер беше забавен по-дълго там. 

Съответно това извади пилота от Монако зад германеца и това се оказа развръзката до края на надпреварата. Хамилтън забави стратегията си по влизане в бокса и това не му се отплати, като дори от втората позиция се нареди зад Макс Ферстапен. 

Всичко можеше да се развие по съвсем различен начин, ако не беше Ромен Грожан, който се заби в Джордж Ръсел, изтласка го в бетонната стена в 36-та обиколка и това доведе до първото излизане на колата на сигурността на пистата. 

Общо в състезанието това се случи на три пъти и на практика тази поредица от катастрофи предреши победата на Фетел, който винаги влизаше като лидер при излизането на сейфти-кара. В крайна сметка в добро темпо той пресече финалната линия първи и взе първа победа от Белгия миналата година. 

След тази развръзка Хамилтън е лидер в класирането с вече 296 точки, докато Валтери Ботас остава с 231. Шарл Льоклер излезе трети в генералното класиране с 200 точки, с колкото е и Макс Ферстапен, докато Фетел е вече със 194 на петата позиция. При конструкторите Ферари вече има 394 точки, докато Мерцедес е с 527. Ред Бул е на третата позиция с 289 точки. 


СЪСТЕЗАНИЕТО НА ЖИВО:

Стартът, както винаги в Сингапур, беше много зрелищен, като за радост не се стигна до инциденти, както често се случва тук. Първите шестима запазиха позициите си след изгасването на светлините, като най-оспорвана беше битката между Люис Хамилтън и Себастиан Фетел. Германецът се опита да излезе втори и направи няколко агресивни атаки, но световният шампион блестящо се защити. 

Така след старта Шарл Льоклер запази позицията си на лидер след квалификацията и дори дръпна сериозно в началото. Проблемите в началото бяха за Нико Хюлкенберг и Карлос Сайнс-младши, на които се наложи да минат веднага през бокса. 

В началото на състезанието има сериозна битка за пръвото място, като първите четирима са събрани в по-малко от 4 секунди разстояние. Льоклер води с малко повече от половин секунда пред Хамилтън, докато британецът води с 1.6 секунди на Фетел. 

Най-впечатляващо от началото на състезанието е представянето на Даниел Рикиардо, който тръгна едва 20-и, но само за 8 обиколки успя да се изкачи до 13-та позиция. А вече цели 10 обиколки след старта, размествания по върха няма, а дистанцията, колкото и да варира, не се променя особено. 

Статуквото на първите 6 места не се промени и след 15-ия тур на надпреварата, а Рикиардо продължава да е най-атрактивен, като изскочи вече на 12-а позиция и изостава на по-малко от секунда от Кими Райконен. Със сигурност той има изгледи да влезе и в Топ 10. 

Най-после стана интересно след влизанията и на лидерите в бокса. В 20-та обиколка влязоха Себастиан Фетел и Макс Верстапен, които излязоха съответно 10-и и 12-и в колоната, която е изключително сгъстена в този момент. 

Първата рокада на върха дойде в 21-та обиколка, когато Шарл Льоклер влезе в бокса, загуби там близо 30 секунди и излезе зад съотборника си Себастиан Фетел. Сега Люис Хамилтън излезе първи и има възможност да натрупа преднина. 

Себастиан Фетел прави най-бързата обиколка с време от 1:45.453 минути. Това се случи в 22-то завъртане по пистата. Валтери Ботас влезе в бокса в 23-та обиколка, като излезе 9-и, губейки малко над 29 секунди в питлейна. Хамилтън продължава да води, но не е влизал в бокса и затова битката е много интересна. 

С време от 1:45.290 минути най-бързата обиколка към момента е на сметката на Валтери Ботас. Това се случи в 25-ия тур от надпреварата, а Хамилтън още не е влизал в бокса. Първият от минавалите през пита е Себастиан Фетел, който сега се движи седми, но на практика е скритият лидер, защото другите няма как да не минат през механиците. 

Дългоочакваното влизане на Хамилтън в бокса се случи в 26-та обиколка, но се забави сравнително дълго и излезе зад Фетел и Льоклер. Но поне е пред Ботас, така че след като всички влязат при механиците си, той вероятно ще се озове на третата позиция. 

В 30-та обиколка, точно преди преполовяването на състезанието, Себастиан Фетел предприе рискова маневра, с която изпревари Пиер Гасли, като за малко беше от това да катастрофира, но запази самообладание, мина пред него и излезе на втората позиция. 

В 31-та минута германецът изпревари и лидера Антонио Джовинаци, който обаче беше с обърната стратегия и е с късно влизане в бокса, което му позволи няколко обиколки да се кичи като лидер на колоната. Така сега Фетел държи успеха в ръцете си. 

Нещата полека-лека се избистрят. В 33-та обиколка Шарл Льоклер изпревари Антонио Джовинаци и излезе втори. Когато всички в челото се изредят в бокса, по всичко изглежда, че челната четворка ще изглежда така: Фетел, Льоклер, Ферстапен, Хамилтън. 

В 35-та обиколка Даниел Рикиардо загуби всичко, за което се бореше през цялото състезание. Той изпревари куп съперници и когато тръгна да преодолява Антонио Джовинаци за осмата позиция, спука гума, наложи му се да влиза в бокса и тръгна от изходна позиция. 

Шарл Льоклер записа най-бърза обиколка в 36-та такава, като записа време от 1:45.054 минути. Но всичко като интрига се върна с пълна сила в края на тура, след като Ромен Грожан заби Джордж Ръсел в стената, а това доведе до излизане на кола на сигурността на трасето. 

Състезанието се поднови в 41-та обиколка с лидер Себастиан Фетел, а на малка дистанция зад него са Шарл Льоклер, Макс Ферстапен и Люис Хамилтън. Валтери Ботас и Алекс Албън затварят първата шестица. Фетел има почти секунда аванс пред Льоклер. 

А в 44-та обиколка отново излиза кола на сигурността, заради катастрофата на Серхио Перес и спуканата му гума. В 48-та обиколка състезанието беше рестартирано, като отново дистанцията между Фетел, Льоклер, Ферстапен и Хамилтън беше много малка. 

В 50-та обиколка се стигна до нова катастрофа, след която отпаднаха Кими Райконен и Дани Квият. Това пак извади на пистата кола на сигурността. В 52-ия тур състезанието беше рестартирано, но то се накъса заради тези постоянни излизания на сейфти-кара. 

В 58-та обиколка Дани Квият записа най-бързата обиколка - 1:44.341 минути. В 59-ия рунд пък Валтери Ботас записа най-бързия такъв - 1:43.534 минути и се бори за бонус-точката. 

В крайна сметка, въпреки трите излизания на кола на сигурността, състезанието се проведе в пълните 61 обиколки. А първи карирания флаг видя Себастиан Фетел, следван от съотборника си Шарл Льоклер. Топ 3 затвори Макс Ферстапен, а лидерът в класирането Люис Хамилтън остана едва четвърти.