Снежната обстановка в Европа застигна и Формула 1. Макар предсезонните тестове от известно време насам да се провеждат на пистата „Каталуня” на южния бряг на Испания, дори този факт не спаси тимовете, които почти дружно си взеха почивка.

Снегът и силният дъжд съсипаха третия ден на тестове във Ф1

Снегът не спря да вали през цялата нощ на 27-и срещу 28-и феврури и това доведе до отлагането на сесията с цели 3 часа. Чак по обед трасето вече официално беше отворено за ползване от маршалите, а общо за целия ден само петима пилоти стъпиха на пистата.

Ферари беше от болшинството тимове, които решиха да не рискуват колите и пилотите си. „Дори когато снеговалежът се превърна в дъжд следобяда, температурите така и не стигнаха необходимите стойности, при които може да се пилотира болид от Формула 1”, коментираха от  „скудерията” на своя сайт. „Температурата на въздуха остана 2 градуса, а тази на асфалта – само с един повече. Нямаше никакъв смисъл да излизаме, защото при такива ниски стойности, дори гумите за мокър асфалт не могат да работят както трябва, което би обезсмислило всички данни, които бихме могли да получим.”

Според настоящия правилник пропуснатият ден не може и няма да бъде възстановен. Така тимовете разполагат с още 5 дни за тестове, като 4 от тях ще бъдат през следващата седмица. Този факт не смути особено шампионите при конструкторите от последните 4 години Мерцедес, откъдето също не пожелаха да изпълнят дори една обиколка.

Германците и техният пилот за деня Валтери Ботас решиха да запълнят деня си с други занимания и така се появи техният най-нов член на екипа – снежният човек Карл. От Мерцедес използваха случая да напомнят кога за последно е валяло сняг при предсезонни тестове от Ф1 – през 2005 година на „Силвърстоун”. „Тимът беше много мил с мен, всички бяха толкова готини и спокойни. Те ми устроиха топло посрещане, но не твърде топло – точно както ми харесва. Не разбирам защо всички вдигат толкова много шум за времето. Имам предвид – какв очакват хората? Ето защо се наричат „зимни тестове”, шеговито сподели Карл в шеговито интервю за сайта на Мерцедес.