Преполовихме предсезонната подготовка във Формула 1 и в навечерието на новия сезон поне три са най-важните теми, които предизвикват внимание:

1) ще бъде трудно да се съкрати аванса на Мерцедес;

2) Ферари направиха крачка напред - добри времена, но пък недостатъчно обиколки;

3) Хонда все още са много далеч от върха.

На първо време обръщаме внимание на настоящите шампиони от Мерцедес. След 4-дневните тестове в Барселона, опонентите им трябва и могат да са притеснени от:

а) тевтонската издръжливост на "сребърните стрели"

Пилотите на Мерцедес завъртяха 675 об. - средно по 340 и за двамата. Това е колкото 11 състезания на тази писта и нито един от опонентите им не успя дори да се доближи до това постижение.

За четири дни те покриха дистанция, колкото на близо половината състезания от миналия сезон - над 3000 км. И най-важното: без нито една повреда. Така голямата половина от войната със съперниците им е спечелена - Мерцедес са най-издръжливи.

б) ефективността им

Когато на тестовете правиш изпитания само на издръжливостта на колите си, значи имаш ясна представа за това колко бърз може да си. Мерцедес не използваха нито един от предвидените три чифта меки гуми.

Вместо това те правеха много дълги серии от обиколки със средно-твърдите смеси и въпреки че като топ-времена останаха зад съперниците си, то проблясъците, които показваха като индивидуални най-добри постижения в различните сектори бяха ясни.

в) неспирната работа на тима

Нямаше нито един ръководен фактор в тима, който да демонстрира лежерност през изминалия подготвителен период. Шефът на екипа Тото Волф наблягаше многократно на това, че в базата в Бракли продължават да изтискват най-доброто от целия пакет.

Когато си бил в собствена лига в определен период от време е лесно да се загуби концентрация или да се покаже арогантност. Такива индикации за сега няма и фокусът е единствено върху борбата с останалите, както и вътре между самите пилоти.

В момента всички са притеснени от формата на Мерцедес. И с право.