Гран при на Монако мина под знака на провалената квалификация на Люис Хамилтън и възникналото съмнение дали пилотът на Мерцедес не беше възпрепятстван нарочно от своя съотборник Нико Розберг, който в последствие се качи на върха на почетната стълбичка.

Фокусът на медийното внимание бе насочен почти изцяло върху обичайна двойка, която доминира от началото на сезона, но един положителен герой бе почти напълно пренебрегнат. Това е Жул Бианки, който спечели историческите първи две точки за Маруся във Формула 1. Наследник на Върджин Рейсинг, сегашният тим досега бе известен най-вече с печалната катастрофа на Мария де Вийота, довела първоначално до загубата на дясното ѝ око, а в последствие и на нейната смърт заради тежките неврологични травми.

Това обаче е минало, а настоящето принадлежи на Бианки. Френският пилот материализира 4-годишния труд в отбора. Двете точки от Монако имат тежестта на победа, защото хората от Банбъри най-накрая получиха възнаграждение за усилията си.

През 2012 година Маруся загуби огромна сума от наградния фонд, защо не успя да се класира на 10-ото място, въпреки 12-ото място на Тимо Глок в Сингапур. В онзи сезон в последното състезание Виталий Петров от Катерам видя карирания флаг на 11-ата позиция и така неговият тим спечели предимство в крайното класиране при конструкторите.

Макс Чилтън и Жул Бианки

източник: Gulliver/Getty Images

И тук идва значението на пилотския екип. През 2012 в кокпита на Маруся са Тимо Глок и Шарл Пик. От опитният Глок се очаква много, но но германецът така и не успя да допринесе за развитието на тима. Следващият сезон обаче се формира двойката Жул Бианки - Макс Чилтън. Това партньорство продължава втора година и вече ражда плодове. В Монако се видя, че 24-годишният Бианки няма страх на пистата, когато задмина "камикадзето" Камуи Кобаяши след битка гума до гума. Ако нямаш опит, ако нямаш най-бързата кола на пистата, решаващи се оказват стилът и смелостта.

След значението на пилотите, идва значението на технологията. Маруся смени Косуърт и сега Ферари доставя двигателите. Този стратегически ход вече се изплаща. Ако запази деветото си място при конструкторите, тимът ще получи около 30 милиона лири от наградния фонд, което около половината от досегашния бюджет. С тези пари ще могат да бъдат направени нови инвестиции в разработки, които пък да носят по-големи успехи.

Две точки с цената на победа - това е началото на бъдещото на младия отбор.