Всяка година по това време най-интересната тема е за пазара на пилоти. Един от ключовете към разплитането му е тимът на Ферари, който се очаква на “Монца”, в началото на септември, да обяви плановете си за догодина. Много се спекулира по темата Кими Райконен, както и ако Себастиан Фетел бъде преподписан, за колко време ще бъде новият контракт - само за една или за стандартните три. В зависимост от решението на Скудерията и Фетел, има два сценария, по които могат да се развият събитията:

1. Ако Фетел преподпише с Ферари

Тогава не се очаква да има промени във водещите три отбора - Мерцедес, Ферари и Ред Бул. В италианската преса се говори за това, че лидерът във Формула 2 Шарл Луклер може да е заместник на Кими, но това е в противовес с всички традиции на Скудерията. Италианският тим не е привличал дебютант от края на 1977 г., когато само за малко бе даден шанс на Жил Вилньов преди да му се предостави място през 1978-а.

Другите отбори без промяна се очаква да бъдат Торо Росо, Форс Индия и Хаас.

Независимо от плановете на Фетел, има няколко почти вероятни движения, които могат да се осъществят в:

РЕНО

Нико Хюлкенберг ще започне втората година от 3-годишния си договор, но мястото на Джолиън Палмър до него, най-вероятно ще бъде освободено от британеца. За него ще се борят Роберт Кубица, Фернандо Алонсо, самият Палмър и звездата от Ф2 Оливър Роуланд. Естебан Окон и Карлос Сайнс са със страхотно реноме и бяха свързвани с тима, но те са обвързани с договори и ще трябва да се заплатят немалки суми за придобиването им.

УИЛЯМС

Фелипе Маса имаше проблеми в Унгария и трябва да се разбере дали ако продължи да се състезава, това няма да се отрази на здравето му. Бразилецът веднъж се отказа, така че не би било изненада, ако го направи вече завинаги в края на сезона. При такъв сценарий, това веднага ще отвори пътя за протежето на Мерцедес Паскал Верлайн. Ако пък Маса не се завърне на “Спа” и така Пол ди Реста получи още една възможност, може и да опита шанса си за постоянно през 2018-та.

МАКЛАРЪН

Фернандо Алонсо все още трябва да вземе решение за това къде ще продължи своята кариера, тъй като договорът му изтича в края на тази година. Ако британците продължат взаимоотношенията си с Хонда, както най-вероятно ще се случи, то испанецът ще трябва да бъде истински убеден, че иска да продължи в настоящата конфигурация. Но къде да отиде? Рено ще успеят ли да го убедят, че дългосрочната инвестиция ще се изплати? Уилямс? Ако Нандо напусне, Макларън могат да промотират Ландо Норис, който е един от най-високо ценените млади състезатели, очакващи място. Щофел Вандоорн се очаква да бъде запазен.

ЗАУБЕР

Ферари ще предоставят актуални задвижващи системи на тима и смятат да използват Заубер като Б-отбор за развитие на младите си пилоти. Това означава, че няма как да има място за Паскал Верлайн, който е свързан с Мерцедес. Очаква се Маркус Ериксон да бъде запазен заради връзката си със собствениците на тима и при това положение се отварят опции за пилотите от червената академия Антонио Джовинаци и Шарл Луклер.

2. Ако Фетел не преподпише с Ферари

Ако приемем, че Фетел няма да сложи край на кариерата си и че няма да бъде във Ферари, то има само един отбор за него - Мерцедес. Отдавна се спекулира, че през 2016-а е подписал някаква форма на споразумение с тима за 2018-та. Според мнозина, за това и договорът на Валтери Ботас за сега е само за един сезон. Ако такава опция съществува и тя се реализира, Формула 1 ще се наслади на Хамилтън и Фетел като съотборници в най-добрия тим за тази ера.

Тогава какво ще направят Ферари? А) ще задържат Райконен; Б) ще се опитат да привлекат Даниел Рикардо; В) все още ли Ферари няма да са така заинтересовани от Алонсо?; Г) ще търсят Верстапен или Рикардо за 2019-та, като за 2018-та да ползват Ромен Грожан?

Ако Ред Бул загубят Рикардо за Ферари, то Карлос Сайнц веднага ще заеме мястото му. Така пък Пиер Гасли ще получи възможност в Торо Росо.

Ако Мерцедес вземат Фетел, Ботас ще може да се завърне в Уилямс, макар и това да се приеме като стъпка назад.

Ако Ферари използват Грожан през следващия сезон, тогава в Хаас ще ползват Джовинаци или Луклер в зависимост от това кой ще бъде в Заубер.

Бонус: 3. Още една възможност, както определя Марк Хюз:

Да се осъществи една от циркулиращите наскоро идеи за трета кола на водещите отбори. Това едва ли ще се случи през 2018-та, макар че вече бе дискутирано, но все пак:

Мерцедес - Хамилтън / Ботас / Верлайн

Ферари - Фетел / Райконен / Луклерк

Ред Бул - Рикардо / Верстапен / Сайнц