Предстои поредният много важен сезон за Макларън-Хонда. Известният алианс на две от най-големите марки в историята на спорта не дава резултатите, които се изискват. Хонда продължават да изучават новата формула на V6 хибридни двигатели с турбо и до този момент не се движат с бързи темпове, тъй като има липса на мощност, ефикасност и издръжливост. Гордият тим на Макларън пък загуби тежко през 2013-та и все още не може да се завърне в челото.

За началото на тазгодишната подготовка се очакваше, че част от изоставането ще бъде наваксано. Твърдеше се, че Хонда изостават от Мерцедес с 80 к.с. Тези проблеми не изглежда да са превъзмогнати. Първите два дни от тестовете бяха отписани заради проблеми с двигателите. Теч на масло попречи на Фернандо Алонсо, а повреда в двигателя с вътрешно горене повлия на Щофел Вандоорн. За два дни бяха направени едва 69 тура и нито един скоростен от тях по думите на белгиеца. Най-неприятното от цялата история е, че проблемите могат да са свързани с цялостния дизайн, а това може да повлияе върху кампанията през целия сезон.

Алонсо завъртя обиколки в третия ден, но завърши десети на три секунди изоставане и ако това не е от критично значение в момента, това, което е, е свързано с липсата на увереност у самия пилот. Според специалистите Мерцедес продължават да изглеждат най-силни, а Ферари са много по-близо. Като поведение в завоите Макларън все още са далеч от конкуренцията. Говори се за липса на сцепление, а не толкова за липса на баланс в автомобила. И докато второто може да се коригира чрез промени в настройките, първото е въпрос на дизайн на болида и работа с гумите.

Мнозина са на мнение, че Заубер се представят най-зле в момента, а Ферари са изградили чудесно шаси. На теория Макларън трябва да са някъде по-средата. След проблемите с двигателите, Алонсо и Вандоорн са поне два дни по-назад от конкуренцията. След бавния старт е трудно да си представим огромни подобрения за началото на сезона в Австралия.

Въпросът за партньорството на двете компании е централна тема още от самото начало, но сега започва да достига критична точка. Хонда са с уникална визитка в спорта и го доминираха, но в отминала ера и когато нямаше реална конкуренция. А периодите в спорта се менят. Последните големи постижения датират от началото на 90-те, когато немалка част от сегашната аудитория се е раждала.

Ако винаги завършекът трябва да е позитивен, то Хонда все още разполага с време да подобри задвижващата система и да даде шанс на MCL32, но при проява на повече реализъм този алианс се намира в най-трудния си период и предстои тежко начало на сезона.