Славното партньорство между Макларън и Хонда не можа да стъпи на здрава основа през първата си година и по нищо не показва, че това ще се промени и през 2016 г. Задълбоченият анализ на представянето на Фернандо Алонсо и Дженсън Бътън от предсезонната подготовка показва, че тимът е много далеч от разрешаването на двата основни проблема - от една страна качествата на задвижващата система на Хонда и от друга - липсата на предвидливост при настройването на шасито на Макларън.

Любопитното за тима е, че на теория все още разполага със сериозен финансов ресурс, както и с двама от най-добрите пилоти на решетката. Статистиката е категорична - Бътън и Алонсо имат общо помежду си 47 победи, 147 подиума и 3 световни титли.

От пилотско естество проблемите на Макларън са свързани с невъзможността бързо да се намерят най-добрите настройки на колата. Бътън не бе доволен от управлението на своя болид по време на тестовете в Барселона. Британецът притежава особен стил на каране, при който дори и малките неточности костват много. Световната титла, която спечели през 2009 г., бе извоювана благодарение на отличния баланс, който имаше в колата на Браун. Това се пренесе и в по-добрите години за Макларън след това, но се загуби, когато нещата отидоха на юг.

Хонда успяха да променят дизайна на своя двигател и насочиха много усилия към подобрението на ERS компонента. Това обаче вкара Макларън в нови проблеми. Отборът не успя да изпробва всичките планирани компоненти по своята кола по време на предсезонната подготовка и това направи задачата на тима още по-трудна. Алонсо и Бътън ще трябва за пореден път да използват свободните тренировки на уикендите от първата половина на сезона, за да може тепърва да доуточняват колата. Това е загуба на време и още едно препятствие към стопяване на разликата с отборите от средата на решетката.

Жалкото за тима е, че Макларън носеха ореола на заклети състезатели, които вярват единствено в това да завършват пред своите съперници, а в последно време се превърнаха в административни зверове, които търсят начин по който да пренесат корпоративната отговорност. Те продължават завоалирано да обясняват, че се намират в неприятно положение, вместо да кажат нещата такива каквито са.

Няколко специалисти обърнаха внимание на обстоятелството, че Макларън започват да се крият зад проблемите на Хонда, а грешката не е изцяло при японците. Щяха ли Макларън да победят Мерцедес и Ферари, ако имаха техните двигатели? Отговорът е по-скоро не. Проблемите за тима са както по японска линия, така и по британска. Макларън бяха с двигатели на Мерцедес и не успяха да се преборят с конкуренцията.

Отборът на Рон Денис има още един сезон време, за да покаже дали все още е от водещите марки във Формула 1. Иначе ще изпадне в бездната на гигант от миналото, лежащ върху лавровите си венци от далечните времена. Ще се запомни и като отбора, пропилял таланта на две от най-големите звезди на това поколение. А това не е добре, за когото и да е било.

Не забравяйте, че Гран при на Австралия ще можете да наблюдавате в Gong Play и Diema Sport 2 в неделя, 20 март, от 7.00 часа. 30 минути по-рано започва коментарното студио.