В навечерието на новия сезон във Формула 1 най-важният въпрос е - колко е разликата между Ферари и Мерцедес? Всички специалисти останаха в консенсус, че Ферари са съкратили изоставането си и че на моменти биха имали повече шансове за успех. Неизвестните са свързани с издръжливостта на колите, тъй като те покриха едва 64% от дистанцията на Мерцедес.

Със средно-твърдите гуми “сребърните стрели” имаха по-явно предимство през първата половина на тестовете, но самите резултати тогава бяха записвани в ранните часове, когато температурите не бяха толкова високи. Най-добрите постижения бяха поставяни в различни моменти и в този смисъл - никога не би следвало да се сравняват с безкрайна прецизност. По-важното е, че Ферари трупат кураж от това, че надвиват Розберг в квалификационно темпо.

Наблягаме на факта, че Скудерията изглеждаха по-близо до опонентите си в началото. Не трябва обаче и да неглижираме обстоятелството, че това положение дойде преди отговора на Хамилтън. Британецът направи много силна последна поредица от турове в състезателно темпо и показа, че Мерцедес са отборът начело. Розберг му пригласяше в някои от дните, но разликата между двамата оставаше явна и продължаваше да бъде в полза на Люис.

През втората половина от подготовката хората на Маурицио Аривабене направиха доста серии от турове със средно-твърдите гуми и това бе оценено високо от специалистите в тима. В тези обиколки Себ и Кими демонстрираха по-добро темпо от миналогодишното, защото пасивът им често бе в рамките на по-малко от половин секунда - при нормално темпо стигаше до 0,150 сек, а когато се атакуваше агресивно, т.е. с повече деградация на контактния площ на гумите, разликата скочи до 0,500 сек.

При изпробването на многобройните програми на отборите се забелязваше и много ясна тенденция, при която често Фетел (а и Райконен) успяваше да бъде по-бърз от втория пилот на Мерцедес. Впрочем, с меките гуми Кими бе с идентично темпо като това на Розберг. Заключението е, че на Ферари е ясно, че имат нужда от още, за да доминират отново. Те създадоха добра кола, която има нова аеродинамична концепция, изцяло ново предно окачване и сериозно променен двигател.

Ако се основаваме на хладнокръвния анализ на темпото, което показаха и двата отбора - Мерцедес са по-напред. Но - как ще протичат състезателните уикенди в началото и най-вече - кой ще развива по-добре колата си през първата половина от сезона? Само това ще даде отговор на въпроса дали Ферари имат техниката, с която да бъдат световни шампиони отново.

Ние ще имаме огромното удоволствие да проследим всички тези процеси пряко в ефира на каналите на Dema Extra и на платформата Gong Play.


Свали си приложението на Gong.bg – за ANDROID – за iOS