Тази неделя ще обявим световния шампион за 2016 г. Дискусията за това дали Нико или Люис продължава и заради това този сезон се превърна в безкрайно успешен според мен. Имаме два коренно различни характери, два различни стила на поведение, на управление на автомобила. Въпрос на избор е към кого да бъдат насочени повече симпатии, но отвъд това е любопитно да обърнем внимание на последния епизод от тяхното съперничество и с това да обърнем поглед към финала.

Започваме от един особен момент на подиума в Бразилия, когато Люис Хамилтън бе малко смутен от цялото внимание, което получи Макс Верстапен. Още в заличката преди излизането на подиума, Люис гледаше с особено внимание всичко, което споделяше Макс. На подиума стигна до там да сподели, че състезанието му е било лесно и праволинейно.

Интересното при Люис е, че това е част от психологическата му битка с Нико. На германеца му трябва класиране на подиума в Абу Даби и задачата е изпълнена. Хамилтън обаче печели с доминация стартовете до момента и ще се опита с всички сили да обезцени до известна степен една евентуална титла на съотборника му.

Розберг беше ултра консервативен при всеки един рестарт на “Интерлагос” и ясно показа, че е заинтересован единствено от това да стигне до финала и да бъде на подиума. Всеки адекватен анализ на карането на Нико показва, че това е правилното решение, особено в състезание, в което Ред Бул решиха да изпробват гумите интермедия и това ги лиши от по-добри резултати.

Люис имаше само една неточност за цялото състезание. Неговият състезателен инженер Боно признава пред Мартин Брандъл от Скай, че е имало превъртане на задните гуми при изкачване на хълма в само една обиколка. Това е единственият по-особен момент за британеца, а това е впечатляващо също на фона на условията.

Но Нико не е имал и подобна ситуация. Германецът не допусна нито една грешка и бе непоколебим в изказванията си по радиото за избора на гуми. Верстапен бе избран за пилот на деня, но ако има логика, то Нико също би следвало да влиза в тази класация. Достатъчно много велики пилоти са признавали, че една от най-трудните задачи е да се целиш в това да завършиш на второ място и да прибереш колата в бокса. Нико го направи в навечерието на финала и то на по-трудна писта и при по-тежки условия.

Условията в последните състезания са изключително натоварващи за техниката, но част от уникалността в стила на Розберг е, че има особен усет за това кога трябва да атакува и кога да върне газта. Но не говорим конкретно за дадено състезание, а за поредица от стартове. И това се забелязва най-лесно при прякото сравнение с Люис и онова, което се случи с него през този сезон.

Много хора ме питат на кого да заложат за финала в Абу Даби. На великото състезание, защото ще бъде такова.