Няколко основни проблема, които са свързани с присъствието на кола за сигурност при стартовете на надпреварите - елиминиране на амбициите на по-екстремно настроените пилоти, невъзможност за прилагане на авангардни стратегии като например използване на интермедии (защото всички са длъжни да започнат  с гуми за мокро, когато има сейфти кар) и други варианти за повече спектакъл.

На всички е ясно, че това се прави от съображения  за сигурност, но почти всеки един от пилотите се оплаква от това колко дълго престоява сейфтикарът на пистата. Пилотите познават най-добре какво е поведението на болидите им и са склонни да предприемат повече маневри, отколкото отговорните лица, следящи случващото  се пред мониторите.

И така ситуацията след прибирането на сейфти кар  почти винаги е една и съща - алеята пред боксовете се препълва и почти всички преминават на интермедии, защото другият комплект е просто задължителен за старта.

Преди подобни ситуации можеха да се адресират по-лесно. Затова и преди беше по-добре, както е много модерно да се казва напоследък. Въпросът е защо? Преди можеше да се правят корекции по механичните настройки след квалификацията, а сега не. Сега колите по дефиниция трябва да са подготвени за надпревара на сухо.

Какво може да се направи? В повечето случаи  някои дребни корекции по настройките могат да гарантират повече опции за справяне с аквапланинга - намаляване на твърдостта на задницата; по-меки пружини; намаляване на ъгъла на наклоняване на колелата, защото така им се дава повече площ, с която реално да  стъпват на асфалта; и повдигане на колата отпред. При по-тежки условия може да се повдигне и задницата, и пак да не се загуби притискането.

С по-меко окачване отзад, колата може да се  справя с вибрациите; с повече повдигнатост ще се намалят рисковете от аквапланинг; а с повдигане на крилата ще се гарантира повече притискане в завоите и като цяло ще има повече стабилност.

Повечето не обичат надпревари, които започват с кола за сигурност начело, но повечето неодобряват и забраната за подаване на инструкции от бокса. За едните отговорът е безопасността, за другите, че всеки пилот трябва да се справя сам на трасето и всичко да зависи от него. И така до следващата промяна на правилата, и после до следващата... И дефакто това е просто част от Формула 1.