Неочаквана снежна буря в средата на април изненада двете коли на българския Overdrive Racing Team във втория старт от VLN-сериите за издръжливост на пистата Нюрбургринг Нордшлайфе.

След като в края на последната обиколка на първия старт от кампанията през март временният лидер Павел Лефтеров катастрофира, екипът не успя да възстанови щетите по автомобила, и за старт бяха подготвени само две от българските Porsche-та. Но вместо вълнуващо състезание и много адреналин, след едва няколко обиколки стартът беше прекратен заради обилен снеговалеж на „зеления ад“. Преди прекъсването на състезанието колите на родния екип бяха с временни класирания в челото на класа – на първо и трето място, но условията не позволиха подновяване на старта и така уикендът не доведе до нови подиуми и точки. Третият кръг от кампанията ще е отново на Нюрбургринг в края на април.

Няколко дни преди бурята за Overdrive Racing Team имаше и още една изява, този път на чешката писта в Мост – през седмицата се проведоха инсталационните тестове и т.нар. медиа дни за сезон 2019 в Porsche Carrera Cup Германия. Престижният формат е вторият основен шампионат, в който Overdrive Racing Team и Георги Дончев (с алтернативния номер 7) ще се състезават тази година.

Целта на предварителния тест е както да се подготвят и настроят новите автомобили и да се остранят всякакви технически нередности по тях, така и пилотите да могат да „премахнат ръждата“ от дългата зимна пауза. След първоначалните обиколки за базови настройки и сработване на екипа в първия ден, във втората сесия пилотираният от Дончев Cup записа много добри времена на по-малко от 0.2 секунди от първите в ProAm класа. Резултатът в края на двудневните тестове нареди българския автомобил на трето място в класа и на 25-та позиция от всички близо 35 участващи пилоти, като най-интересното е, че точно в обиколката за рекорд с нови гуми Георги Дончев имаше малшанса да види червения флаг на пистата заради инцидент по трасето. Първият и вторият старт от Porsche Carrera Cup ще се проведат между 3 и 5 май на писта Хокенхаймринг в Германия.

„Данните показаха, че имаме потенциал за още почти секунда подобрение, много сме доволни от прогреса и сме оптимистично настроени за потенциала през сезона“, коментира Георги Дончев след тестовете и добави още, че новият екип вече демонстрира много добра отборна работа. Вторият пилот на Overdrive Racing by Huber, Лари Тен-Воорде, който българската публика вече познава като участник и инструктор на събитията от формата Overdrive Lap Battle, се класира на първо място в общото класиране от тестовете.

Най-голямото предизвикателство пред българския отбор ще бъде планираното участие на „24-те часа на Нюрбургринг“ през месец юни. Тогава Георги Дончев и Павел Лефтеров най-вероятно ще се състезават заедно с амбицията да запишат първи изцяло български успешен финал в едно от най-вълнуващите и конкурентни моторспорт състезания в Европа.