Настоящият световен шампион във Формула Е зарадва родната публика на отбора си Renault e.dams с пол позишън и победа в надпреварата, провела се под Айфеловата кула.

 

Настоящият световен шампион във Формула Е свърши чудесно работата си този следобед под Айфеловата кула, записвайки безпроблемна победа. Това бе пети успех за Себастиен Буеми от шест старта, който увеличи с много преднината си пред единствения си преследвач Лукас ди Граси.

Шестият кръг във френската столица предвещаваше неизвестност, но прогнозите за дъжд така и не се оправдаха. Под „шареното” парижко слънце Буеми доминираше изцяло. Той бе най-бърз в първата тренировка, отстъпи лидерството за кратко във втората на Ди Граси, за да спечели след това квалификацията и състезанието.

Самата квалификация премина много интересно. Двамата с Ди Граси се оказаха в една серия, в която Буеми записа първо време, а Лукас остана едва четвърти. Ще направим отклонението с уточнението, че квалификацията няма нищо общо с тази във Ф1. Чрез жребий пилотите се разделят на четири групи от по пет пилота. Кара се за време, като петте най-добри времена накрая оформят т. нар. Суперпол. В него се прави една обиколка и така се разпределят първите пет места, а останалите на решетката по времената от сериите.

В суперпола Буеми постигна най-добра обиколка от 1:02,319 мин., което бе с нищожните 0,006 секунди по-добро време от това на втория Жан Ерик Верн. Това е и най-малката разлика в трите сезона на Формула Е до момента. Горчив хап, който парижанинът Верн трябваше да преглътне. Трети остана Хосе Мария Лопес.

Съотборникът на Буеми в шампионския отбор на Renault e.dams, Никола Прост, трябваше да се задоволи едва с 9-та стартова позиция, докато най-близкият преследвач Лукас ди Греси стартира 13-ти.

Стартът бе напрегнат за Буеми, но Верн не успя да се провре в първия завой. Колоната се подреди по тясното трасе в Париж, като първият интересен момент дойде в 19-та обиколка, когато Лукас ди Граси изпревари Феликс да Коща, затваряйки брутално „вратата” пред него и последва катастрофа. Да Коща отпадна, а Ди Граси продължи, но бе наказан с минаване през бокса, което сложи точка на надпреварата му. През това време бе обявена виртуална кола за сигурност, при която почти всички смениха болидите си, но без промени в класирането.

По-късно Ди Граси реши да излезе отново на пистата, за да запише най-добра обиколка, за което се дава 1 точка. Направи го, скоро след това Сам Бърд подобри времето му, но малко преди края бразилецът се заби челно в предпазните огради. Така сложи точка на може би най-слабото си състезание този сезон. А това не е добре, тъй като Буеми дръпна много в челото.

Вторият важен момент в надпреварата бе в 34-та обиколка, когато вторият в този момент Жан Ерик Верн се заби сам в предпазната ограда и това сложи точка на доброто му представяне пред съгражданите си. Излезе кола за сигурност, но с това се изчерпа екшънът на трасето в Париж.

Отлично представяне, най-доброто му до момента, записа Жан Мария Лопес, финиширал втори. Трети на почетната стълбичка се качи най-възрастния в шампионата Ник Хайфелд.

След този старт Буеми увеличи преднината си на 43 точки пред Ди Граси (132 срещу 89 точки). Шампионският му отбор Renault e.dams също увеличи преднината през преследващия го ABT Schaeffler Audi Sport.

Следващите два старта са на 10 и 11 юни по улиците на Берлин.