Японската Супер формула за първи път изпробва системата за протекция на главата на пилотите, по-известна като „ореол“. Елементът ще присъства в двудневните тестове на пистата „Фуджи“.

От организаторите на шампионата все още преценяват дали ореолът да стане част от следващата генерация  мерки за безопасност, които ще влязат в сила от догодина. По време на теста на „Фуджи“ и двата доставчика на двигатели в сериите - Хонда и Тойота - имаха по една кола на пистата.

От Хонда бяха заложили на шампиона за 2013 Наоки Ямамото, докато Тойота на този от 2016 Ючи Кунимото. И двамата получиха по половин час с ореола, като през това време се проведоха изпитания за видимостта. На всеки пост на маршалите бяха развети червени знамена и пилотите трябваше да докладват дали могат да ги видят или ореолът им пречи.

Когато от Супер Формула обявиха новата кола за догодина, те нямаха намерения да въвеждат и специфичната защитна система, но от производителя на шасита Далара оставиха възможността ореолът да бъде добавен в по-късен етап.

Ореолът бе разработен от Международната автомобилна федерация (ФИА) след фаталния инцидент на Жул Бианки по време на Гран При на Япония през 2014. Целта на ФИА е защита да стане част от всеки шампионат под нейната егида до 2020. Към момента само Формула 1 и Формула 2 използват ореола. От новия сезон на Формула Е той ще присъства и там, както и във Формула 3 от догодина.