Пилотът на Автоцар Илия Царски даде пресконференция днес, на която изрази задоволството си от взетите от БФАС решения относно случилото се на планинското изкачване Шипка-Дамасцена (22-23 юли) и взетите тогава решения от спортния директор Николай Мончев.
 
Царски беше дисквалифициран от надпреварата, като мотивите на Мончев и спортните комисари бяха - непозволено напускане от закрития парк и нерегламентирана смяна на гуми преди новото преминаване на втория манш, което всъщност е разрешено. Освен това му бе отнет и състезателния лиценз за 1 година заради обидни реплики към официалните лица.
 
На свикания Спортен трибунал по-късно лицензът му беше върнат, но първото място от Шипка-Дамасцена не (той имаше най-добро общо време от първия манш и първото минаване на втория манш), тъй като се оказало, че Мончев не е подписал подадената навреме жалба срещу дисквалификацията и поради тази причина тя изобщо не е можело да бъде разгледана от Трибунала.
 
След разглеждане на случая, решенията на спортния директор от състезанието бяха признати за погрешни от БФАС, а Мончев беше наказан с временно спиране на всички права като официално лице.
 
"Бях 100% сигурен, че истината ще излезе наяве и справедливостта ще възтържествува.  Благодаря на БФАС за действията и решенията. Дори австриецът Волфганг Зауер, за когото твърдяха, че е назначен от ФИА, е искал да ми отнемат лиценза за 2 години. Оказа се, че ФИА не го е назначавала, а той е предложен за технически делегат от организаторите на състезанието", коментира Царски.
 
"Има много груби нарушения на всички правила и наредби. Спортният директор дава нареждане за нов старт, а след това твърди, че има своеволно напускане на Царски. По отношение на дисквалификацията – пилотът няма как да знае, че жалбата му не е подписана, тъй като тя се подава само в един екземпляр. Но факта, че фигурира в документите, предадени от организаторите на състезанието, показва, че жалбата е подадена в срок".
 
От следващия сезон Царски ще участва само в шампионата на планинско изкачване, като няма да се състезава на Затворен маршрут. Той отново ще бъде със сегашния си автомобил Мицубиши Лансър Ево 9.
 
"За следващия сезон вече се готвим упорито, имам пълната подкрепа на ръководството на Асарел Медет в лицето на новия председател на Надзорния съвет Димитър Цоцорков, каза панагюрецът. Очакам да подновим договорите и с моите спонсори и следващия сезон ще бъда основен претендент за титлата. Отправям апел към моите конкуренти да се подготвят добре и да направим много силен шампионат", коментира пилотът.