Точно седмица преди най-големия мач за европейския клубен футбол – финала в Шампионската лига между Тотнъм и Ливърпул – цената на билетите достигнаха ниво, което е немислимо за професионалния спорт.

Всеки желаещ да се сдобие с пропуск може да разгледа наличностите в сайтове за вторична продажба. Бърз преглед показва, че само за три дни цените за един билет са се покачили двойно.

В четвъртък в платформите са се предлагали пропуски срещу 4600 паунда, днес вече, с намаляването на бройката, цената е 9 286 паунда.

Голямото шоу на ШЛ предполага сурови цени

В предишни издания на финалите се наблюдаваха също завишени цени, които бяха между 1 200 – 3 000 паунда.

Фенове на Тотнъм „изгоряха” след препродажба на билети за финала

Тазгодишното издание бележи най-високите цени. Безумният скок се дължи на факта, че се предлагат за много кратък срок, а от УЕФА предоставиха прекалено малък брой пропуски за феновете на двата клуба.

Специалистите предупреждават, че феновете трябва да бъдат внимателни в подобни случаи, тъй като може да се окажат измамени. През изминалите години се е случвало привърженици да платят баснословни суми и да се окаже, че билетът е фалшив точно пред входа на влизане към стадиона.

Феновете на английските отбори се обединиха срещу "позорната" УЕФА

Според медиите на Острова 15 хиляди привърженици на Тотнъм са пътували до Амстердам за полуфинала с Аякс, а местата, предоставени за „шпорите” бяха само 2600.

Основният проблем може би се корени в това, че от УЕФА дадоха съответно по 16 613 билета на Тотнъм и Ливърпул. Тази бройка е нищожна като се има предвид посещаемостта на двата отбора. Общият брой пропуски за двата клуба е 33 226, а вместимостта на стадион „Уанда Метрополитано” в Мадрид е 67 829 души.

Ливърпул и Тотнъм получават по 16613 билета за финала

От УЕФА раздадоха около 4 000 билета през март 2019 година, в момент, в който все още не се предполагаше кой ще е на финала.

Останалите 23 500 билета са в ръцете на търговски партньори, спонсори, сътрудници и национални федерации към УЕФА. Предполага се, че осемте големи фирми, спонсориращи Шампионската лига, са получили повече билети от двата клуба поотделно.