Генералният спонсор на ЦСКА 1948 и редица други български клубове - Цветомир Найденов, даде специално интервю за читателите на GONG.BG, в което говори за трусовете в БФС, защо няма хора по стадионите в България и двата клуба с името ЦСКА. Собственикът на компанията еfbet изтъкна и част от основните проблеми на родния футбол.

"Ако погледнете отчетите на футболен клуб като Арсенал, около 30% от приходите на клуба идват от продажбата на билети и сезонни карти. При българските клубове този процент е не повече от 2. Продаването на мърчандайз и всякакви клубни стоки е другото слабо място за нашите клубове. Това е едно от нещата, които ми се набиват на очи, независимо, че не съм се задълбочавал в проблема.

Българският футбол е бизнес сектор от икономиката и там властват същите правила. Според мен даже има свръхконкурентност, защото не е нормално всички участници в този сегмент от пазара да са на загуба. Все трябва да има поне 5 печеливши клуба. Това го отдавам на свръхконкурентността в този сектор. Същото важи обаче и за Англия. 

Там със сигурност също има не повече от 5-6 клуба, които да са на печалба и още толкова, които да са около нулата. Всички други са на загуба. В България само Лудогорец вероятно е на печалба. Тук идва и голямата липса на парите от продажбите на билети и абонаментни карти. Това е огромна дупка за българските клубове", заяви Найденов.

"Не забелязвам голяма посещаемост по стадионите. Трябва да се анализира защо дигиталното гледане на мачове и фенстване постепенно измества посещението на стадиона, на живо. Българският футбол среща огромна конкуренция от Топ 5 първенствата в Европа и Шампионската лига. Българският зрител има бърз и лесен достъп до тези първенства срещу една не особено голяма сума пари. 

Усещането да гледаш мач по телевизията се подобрява постоянно и това дава конкуренция на гледането на мачове на стадиона. Това дава отражение на самата популярност на българския футбол. Всички телевизионни компании обаче повтарят, че нашият шампионат е по-гледан от английския например. Аз съм склонен да повярвам на това", добави бизнесменът.

"Със сигурност трусовете в БФС имат връзка на бизнес отношенията ни, но се надявам нещата да се оправят и да тръгнат нагоре. От това ще спечелят всички. Когато има успехи и еуфория, всички съпътстващи футбола бизнеси печелят от това", каза още Найденов.

"Мисля, че това е таванът, на който сме се спряли сега за ЦСКА. Ако клубът се развие достатъчно добре в следващите години, то може да се стигне до преговори за изменения по договора, но за момента това е таванът. Има своите шансове. Дали ще се случи не знам, тъй като не разбирам чак толкова много от футбол, а по-скоро от футболни статистики и резултати.

ЦСКА ни предлага необходимия рекламен ефект за компанията. Според мен отборът е в Топ 5 по популярност и по този начин си рекламираме добре марката.
За обединение между двата клуба трябва да питате управителния съвет на ЦСКА 1948 и президента Добрин Гьонов. Ние си имаме спонсорски договор и го изпълняваме. Не отговаряме за решенията на клуба.

След фалита на ЦСКА имаше предложения от страна на новия клуб да рекламираме при тях, но тогава вероятно имахме по-важни проекти, работехме с други клубове", завърши един от най-големите спонсори на българския спорт.