Треньорът на дублиращия отбор на Литекс Петко Петков изпраща една успешна година. Както представителният тим, така и подопечните му ще зимуват на първо място в класирането. Пред официалния сайт на „оранжевите” Петков говори по темите, с които е най-добре запознат – дубъла и юношеския футбол.

- Дублиращият отбор на Литекс завърши на първо място есенния дял. Как оценявате този успех?

- В Литекс сме изградили стратегия за дублиращия отбор. Имаме напредък в две насоки – като класиране и като развитие на талантите. Вървим в правилната посока. Това е най-важното.

- Какъв футбол се играе в дублиращата група?

- Всеки клуб си има политика. Нашата е развитието на младите футболисти. Има отбори, които използват дублиращите тимове, за да обиграват хората, които не попадат в първия отбор. Има клубове, които в домакинските си мачове играят изцяло с професионалисти, а при гостуванията залагат на юноши. Иначе нивото е над юношеските групи. Но всеки мач е сам за себе си. Има срещи, които се доближават до професионалния футбол, както и такива, които са по-близо до юношите. Радващото е, че срещу нашия отбор повечето отбори ползваха професионалисти.

- Има ли бъдеще дублиращата група?

- За структурата на нашия клуб дублиращия отбор е изключително полезен. Иначе има и други мнения. Дублиращата група е стъпало, което позволява на по-младите играчи да се развиват още по-добре. В нашия случай дубълът запълва празнината между представителния тим и юношеските отбори.

- Кой отбор бихте отличили?

- Левски и ЦСКА са традиционно силни. Тази година Сливен, Черно море и Славия също се представят на ниво.

- Основният конкурент на Литекс?

- Отборите, които изброих. Те са основен конкурент.

- Титла в дублиращата група каква стойност би имала за вас?

- За мен е по-важно някой млад футболист да стигне до първия отбор. Това е основната ми цел. Но не отричам, че с победите се изгражда манталитетът на футболистите. Не може да играеш в клуб като Литекс, без да имаш такъв манталитет.

- Бяхте треньор на Литекс, който спечели турнира „Юлиян Манзаров” след 1:0 над Барселона. Това ли е най-големият ви успех като треньор?

- Ясно е, че резултатът срещу отбор като Барселона е впечатляващ. Но като треньор на млади футболисти си имам други приоритети. Още веднъж ще ви спомена, че аз имам желание да виждам повече млади футболисти, с които работя в професионалния футбол. Иначе победата над Барселона не е само моя, а на всички, които работят в „Академия Литекс”.

- На какво се дължи възходът на „Академия Литекс”?

- На първо място на организацията в работата. В тази дума включвам всичко – учебно-тренировъчен процес, режим и ясна визия за тяхното развитие. Мачът с Барселона не трябва да ни заблуждава, че сме много близо до европейските стандарти. Но ние в Литекс правим постоянни опити да се доближим колкото се може повече до тях.

- Много се говори, че проблемите на българския футбол идват от липсата на таланти в школите. Съгласен ли сте с това?

- Кадърни момчета в школите винаги е имало. България никога не е страдала от липса на таланти. Проблемът е в развитието на тези момчета. За съжаление в последните години като организация на юношеския футбол изоставаме много. Изоставаме дори от тези, които доскоро бяха на нашето ниво. Но все пак се правят опити това да се промени. Тук е за отбелязване създаването на елитната юношеска група. Има и други школи, които се опитват да създадат отлична организация на работата. Имам предвид Сливен, Черноморец, Славия, Левски. Там се опитват постоянно да се развиват.

- Липсата на треньори в школите не е ли проблем?

- Отговорът е двузначен. Сигурен съм, че по школите има доста добри специалисти. Сигурен съм обаче, че кадрите постоянно трябва да се усъвършенстват. Но не липсата на треньори в школите е основният проблем.

- Бяхте за един мач треньор на представителния отбор на Литекс – 3:0 срещу Монтана. Имате ли амбиции да поемете мъжки тим?

- Имам, но не на всяка цена и не във всеки клуб. Ако един човек няма амбиции, няма да има развитие в професията. В никакъв случай обаче не бих се съгласил да работя на парче, без ясна стратегия.