Международната баскетболна асоциация (FIBA) постигна дългосрочно партньорство с водещата медийна компания в Югоизточна Европа "Юнайтед Медиа" по отношение на правата за излъчване и разпространение на световните и континентални първенства и турнири, организирани под егидата на FIBA,  в България, страните от бивша Югославия, Гърция и Кипър. 

"Юнайтед Медиа", която ще управлява медийните права в дългосрочно партньорство, има широк обхват на присъствие в южните части на Европа. Придобиването на правата за излъчване на събитията на FIBA е от стратегическо значение за компанията, тъй като се обхващат територии, в които международният баскетбол е масово популярен. Това ще допринесе за увеличаване на аудиторията на телевизионните канали, част от богатото портфолио на "Юнайтед Медиа".

От страна на FIBA, дългосрочното партньорство представлява уникална възможност едни от най-големите имена в излъчването на спортно съдържание в Европа да осигурят цялостно покритие на най-значимите международни баскетболни първенства и турнири - спортните канали на Нова Броудкастинг Груп в България, Sportklub в страните от бивша Югославия и Nova в Гърция и Кипър.

Новото споразумение ще гарантира, че ключовите срещи, включително тези на съответните национални отбори, ще бъдат широко достъпни и безплатни за гледане във всяка от посочените територии. Този модел на сътрудничество вече се доказа като успешен в периода 2017 - 2021 година между Международната баскетболна асоциация и Sportklub.  

Териториите, включени в споразумението, са дали едни от най-ярките нови попълнения в баскетбола като звездата на националния отбор на Гърция Янис Антетокунбо, шампионът на словенския ЕвроБаскет 2017 Лука Дончич, както и олимпийският сребърен медалист Никола Йокич от Сърбия. 

Сделката позволява на двете страни да предприемат стратегически и дългосрочен подход към развитието и разпространението на събитията на FIBA в тези територии, гарантирайки, че тези като Световното първенство по баскетбол запазват позициите си на перла в короната в спортния календар. 

"Това е страхотна новина за феновете на баскетбола" – заяви генералният директор за медии и маркетингови услуги на Международната баскетболна асоциация Франк Линдерс. 

"Страстта към спорта в тази част на Европа е толкова силна, колкото и навсякъде по света, и партньорството с "Юнайтед Медиа" в множество държави позволява синергии и нива на ангажираност, които ще осигурят на феновете безпрецедентно отразяване и достъп до състезанията на FIBA през предстоящите години“. 

"Радваме се, че работим с Международната баскетболна асоциация по това дългосрочно партньорство. Баскетболът отдавна е основен фокус на "Юнайтед Медиа" и неговите спортни канали и ние сме много развълнувани да осигурим на феновете достъп до пълното портфолио от мачове на FIBA в каналите на  Sportklub и Nova в Югоизточна Европа. Като водещ доставчик на спортно съдържание от години, придобиването на медийните права на FIBA ще ни помогне да продължим да се развиваме и занапред" – каза Ралф Манти, директор Програмиране и корпоративна политика, "Юнайтед Медиа".

За "Юнайтед Медиа":
"Юнайтед Медиа" е водеща медийна компания в Югоизточна Европа. Тя оперира на територията на 8 държави и има 2 800 служители . Портфолиото й включва  45 канала, като сред тях пет са с национално покритие. Също така притежава 15 уеб портала, вестници, радиостанции и дигитална дистрибуция. "Юнайтед медиа" е медийният клон на "Юнайтед Груп", водещият доставчик на телекомуникационни и медийни услуги в Югоизточна Европа.