Международната федерация по автомобилизъм (ФИА) бе жестоко упрекната за своята политика по отношение компаниите за производство на алкохол, които участватват във Формула 1 като спонсори.

Проучване на Европейското съглашение за борба срещу алкохола (Юрокеър, Eurocare) доказа, че по време на миналогодишното Гран При на Монако телевизионното излъчване на състезанието е промотирало алкохолни брандове на всеки 5 секунди.

Сдруженията и неправителствените организации, които членуват в Юрокеър, също така предупредиха, че практиката във Формула 1 всъщност е в нарушение на директивите на Европейския съюз.

Изследването показва, че 500-милионната публика на миналогодишния старт в Монте Карло е била „облъчвана“ с алкохолни марки по над11 пъти на минута. Общият брой на референциите е бил почти 1200, като по-голямата част от тях са били разположени като означения на трасето.

Това е поредната серия от ходове, целяща да забрани на алкохолните компании да спонсорират Формула 1, както преди десетилетие се случи с тютюнопроизводителите.

Подобен ход би имал сериозни последици за по-скромните отбори в шампионата, тъй като Форс Индия, Макларън и Уилямс имат солидни договори с подобни спонсори. Самите отбори не са обект на критики – още повече, че Макларън от години провежда кампания под надслов „не сядай пиян зад волана“ - като по-голямата част от негативизма е по адрес на президента на ФИА Жан Тод. Французинът е упрекван, че не поема никаква отговорност по случая, а ситуацията се задълбочава от факта, че той наскоро бе назначен от ООН за пратеник във връзка сигурността по пътищата.