Себастиан Фетел постигна малко очаквана и много сладка победа в Гран При на Малайзия, втори кръг от сезон 2015 във Формула 1. 

Големият хегемон в последната година Мерцедес в лицето на Люис Хамилтън и Нико Розберг бе считан за големия фаворит и на пистата Сепанг, но с великолепна тактика на Ферари и майсторска представяне от страна на четирикратния световен шампион, Фетел стигна до първата си победа за своя нов отбор в едва второто си участие за тима.

Фетел стартира втори между двата болида на Мерцедес, а ключови за успеха му се оказаха различната тактика със само две спирания, точният избор на гуми през цялото състезание и перфектно изчисленото влизане в бокса. За първи път от над една година Мерцедес бе затруднен максимално от друг отбор и в този случай Хамилтън и Розберг не бяха в състояние да отговорят. Рискът на Ферари пък се оправда, а Фетел демонстрира, че може да побеждава и с друг отбор освен Ред Бул. Така Ферари на практика съживи Формула 1 и демонстрира, че през този сезон Мерцедес няма да бъде непобедим отбор.

В крайна сметка Хамилтън завърши втори на 8 секунди зад победителя, а Розберг оформи топ 3 с пасив от 12 секунди. Съотборникът на Фетел Кими Райконен стигна до четвъртото място, въпреки че спука гума в самото начало на състезанието. Двата Уилямса на Валтери Ботас и Фелипе Маса финишираха съответно пети и шести. Страхотно се представиха младоците във Формула 1 Макс Верстапен и Карлос Сайнц, които донесоха седмо и осмо място за Рено. Топ 10 пък допълниха съотборниците в Ред Бул Данийл Квят и Даниел Рикиардо.

С второто си място Хамилтън запази лидерската позиция в генералното класиране с 43 точки. Фетел е втори само с 3 по-малко, а Розберг е трети с 33.

Ето как се разви състезанието: 

Стартът за лидерите от квалификацията бе перфектен като първите трима запазиха местата си. Нико Розберг тръгна мощно и опита да изпревари Фетел, но сънародникът му успя да остане на второ място.

Единственият потърпевш след старта бе Пастор Малдонадо, който спука задна дясна гума. Малко след него обаче със спукана гума се озова и Кими Райконен. Финландецът получи тежкия удар по амбициите си след контакт между него и предното ляво крило на болида на Маркус Ериксон. Така се наложи Райконен да влезе в бокса, заради което потъна назад в класирането.

В 4-ата обиколка се наложи влизането на кола на сигурността заради отпадане на Ериксон. Веднага след това започна и първото влизане в боксовете. От лидерите единствено Фетел остана на пистата, което показа, че Ферари са заложили на различна стратегия спрямо конкурентите си. Четирикратният световен шампион излезе на първа позиция зад колата на сигурността, която напусна пистата в 6-ата обиколка.

Фетел продължи да кара с твърдите гуми, с които увеличаваше преднината си в челото. В 11-ата обиколка Хамилтън, каращ с меките гуми, успя да изпревари и Нико Хюлкенберг и да заеме втората позиция, на 10 секунди зад германеца. В същото време Розберг се бореше за седмото място с представящия се отлично Фелипе Маса. 

Розберг се придвижи до трето място, а в 18-ата обиколка Фетел най-после влезе в бокса. Очаквано Хамилтън пое водачеството, но Фетел излезе втори пред сънародника си.

Битката между германците продължи като Розберг излезе временно втори, но все по-бързият Фетел го изпревари и отново зае втората позиция, на 7 секунди зад Хамилтън. Фелипе Маса и Валтери Ботас пък допълваха топ 5.

В 22-ата обиколка състезанието приключи за Фернандо Алонсо заради проблем с колата. 17-годишният Макс Верстапен пък демонстрира, че го очаква страхотно бъдеще, изпреварвайки Даниел Рикиардо.

С по-новите гуми Фетел постоянно намаляваше пасива си от Хамилтън, за да се стигне до изпреварването на британеца, който веднага след това влезе в бокса. Розберг смени гумите си в 27-ата обиколка и излезе четвърти, а по това време Фетел вече водеше с 22 секунди пред Хамилтън. Райконен пък летеше по пистата и стигна до третото място, на 10 секунди зад Хамилтън.

Фетел влезе в бокса в 38-ата обиколка и излезе точно пред Розберг, което направи задачата на Нико да завърши пред сънародника си невъзможна. В този момент Хамилтън бе с 9 секунди пред Фетел, но призна пред своя екип, че става все по-бавен. Още в следващата обиколка Люис влезе в бокса, след което излезе трети, въоражен с меки гуми.

Напрежението в Мерцедес си каза думата, а в един момент се оказа, че Хамилтън дори не знае каква е стратегията до края на състезанието и отправи остри думи по радиото. В 41-ата обиколка Розберг отново влезе в бокса, след като стана ясно, че няма шансове за повече от третото място.

8 обиколки преди финала Фетел имаше аванс от 11 секунди пред Хамилтън и стана ясно, че победителят в Малайзия ще бъде четирикратният световен шампион.