Люис Хамилтън успя да зарадва феновете на Формула 1 във Великобритания и спечели деветото състезание от старта на сезона. На „Силвърстоун“ световният шампион трябваше да преодолее ранни трудности, за да си върне инициативата в класирането при пилотите и да се отдалечи от своя съотборник Нико Розберг.

Без съмнение най-големият губещ от неделния ден бе отборът на Улиямс, който поведе колоната в началото, ала поредица от грешни стратегически решения оставиха Фелипе Маса и Валтери Ботас извън подиума. Там втората позиция остана за Розберг, който нямаше шанс в нито един момент да преследва победата, а Себастиан Фетел след серия обрати завърши на третата позиция. Фернандо Алонсо с Макларън пък записа първата си точка за сезона, като завърши на 10-ата позиция.

В генералното класиране Хамилтън вече има 5 победи и отново поведе със 17 точки пред Розберг - 194 спрямо 177, докато Фетел е трети със 135 точки.

Състезанието бе много тежко за всички, като само 13 от 20-те автомобила стигнаха до старт-финалната права.  

Страхотен старт направиха болидите на Уилямс, като Фелипе Маса се възползва от слабите реакции на Люис Хамилтън и Нико Розберг и мина пред тях. Валтери Ботас успя също да се промъкне порай Розберг и опита да стори същото с Хамилтън, който обаче в третия завой се възползва от грешка на финландеца и зае второто място. Нико Хюлкенберг с Форс Индия излезе на пето място, но случилото не даде кой знае какъв резултат - заради отпаданията на Дженсън Бътън (Макларън) и Ромен Грожан (Лотус) на пистата излезе кола за сигурност. Грожан се удари в своя съотборник Пастор Малдонадо, а пък Бътън пострада при опита си да избегне мястото на инцидента, като Фернандо Алонсо го уцели с носа на колата си. Испанецът имаше късмет, тъй като съумя да стигне до бокса, където инженерите на Макларън смениха повредената част.

Състезанието беше рестартирано в 3-ата обиколка и Люис Хамилтън опита много агресивна атака срещу Маса, при която блокира по веднъж всяка от предните си гуми, а Валтери Ботас се възползва от грешката и се нареди на второ място зад съотборника си. Малко след това на трасето отново се развяха жълти флагове, след като Макс Ферстапен загуби контрол над своя Торо Росо и излетя в пръстта.

След изминаването на десет обиколки стана видно, че темпото на Маса е доста по-ниско от това на Ботас, който до голяма степен бе затворен зад съотборника си и заради заповедите да няма състезания между двамата. Хамилтън започна да скъсява изоставането си от тях и тогава финландецът получи разрешение, но с уточнението на инженерите, че маневрата трябва да бъде много чиста.

Разочароващото начало на състезанието за Ферарита на Кими Райконен и Себастиан Фетел се затвърди съвсем с ранното им влизане в бокса за смяна на гумите. Преди спирането Райконен правеше всичко възможно да измести Нико Хюлкенберг от петата позиция, докато Фетел вървеше в дъното на челната десетка. След излизането им на трасето двамата заеха съответно осма и девета позиция.

По-масовите спирания в бокса започнаха към 20-ата обиколка, когато такова стори и Хамилтън. Този ход се оказа повече от печеливш за британеца, тъй като работата на механиците в гаража на Уилямс не бе на висота, а докато Розберг и Маса проведоха интересна битка за позиции в питлейна, Люис поведе колоната и започна да върти най-добри обиколки една след друга. Маса и Ботас останаха зад него, следвани от Нико Розберг, а скоро след това стана ясно, че състезанието няма да се развие без праваляния от дъжд.

Първите капки паднаха върху трасето в 36-ата обиколка, но това не стресна никой от четиримата в челото, като Мерцедесите и Уилямсите не бързаха да се отказват от твърдите гуми. Рисковата стратегия доведе до чести мигове, в които болидите губеха сцепление, а Розберг извлече максимума от това, като задмина Ботас и зае третото място. Фетел пък успя да изпревари своя партньор Райконен и излезе пети, което принуди Ледения веднага да влезе в бокса за смяна на гуми.

В 41-ата обиколка по сходен начин Розберг се справи и с Фелипе Маса, чийто болид загуби стабилност в един от завоите и така отвори коридор за германеца, който с лекота мина пред него. Втората порция дъжд над "Силвърстоун" се оказа доста по-тежка и Хамилтън моментално мина в бокса, за да мина на гуми интермедия. Розберг опита да остане на трасето с комплекта за сух асфалт, но бързо бе привикан от инженерите си за смяна. В Уилямс въпросните ходове отново се забавиха прекалено и това позволи на Фетел да излезе зад двата Мерцедеса.

В челото Хамилтън хвана по-доброто темпо от Нико Розберг и дори започна да увеличава разликата си спрямо своя съотборник. Оттук до края единственият проблем пред британеца бе третото преваляване на пистата, което отново направи трасето по-хлъзгаво.