В сряда Байерн Мюнхен обяви официално партньорството си с технологичния гигант Гигасет, който поне до 2018 година ще бъде "платинен партньор" на немския шампион.

Това ще вкара нова порция солидно финансиране в клуба, но новината едва ли ще се хареса на звездите на баварците, тъй като отсега нататък те ще трябва да използват устройства единствено на новия спонсор. Това на практика означава, че Робен, Лам и компания трябва да се разделят със своите досегашни телефони.

"След ИФА (международно мобилно изложение, на което Гигасет ще представи своя смартфон б.р.) нашите играчи ще използват телефони Гигасет", обясни босът на Байерн Карл-Хайнц Румениге при презентацията. "Това е знак към нашия партньор, че неговите продукти се използват."

Поредната спонсорска сделка увеличава допълнително приходите на немския колос, който само през сезон 2013/14 е получил 117,7 милиона евро от спонсорски договори. Към тях се прибавят и 105,2 милиона от мърчандайзинг, което прави приходите на клуба близо 223 милиона евро.

За сравнение - за същия период Борусия Дортмунд, който заема второ място, е калкулирал 108 милион от спонсорство и мърчандайзинг, което е по-малко от половината.

Големите спонсорски договори на Байерн идват от няколко нива на партньори. Четири големи компании са основните спонсори на клуба, след това следват 8 „платинени партньори“, влагащи по 3-5 милиона евро на година, а освен това има множество "класически партньори", наливащи по от 600 000 до 1 милион евро.