Спомняте ли си онези схеми, онагледяващи стила и тактиката на различни футболни школи?

Как английската организация на играта е подаване от вратаря към нападателя на границата на наказателното поле и оттам директен обстрел. 

При германците пък стражът пуска скоростно към централния нападател, който шутира и реализира.

Италианската схема включва желязна защита, пасове през всеки полеви играч и търсене на фал за дузпа в наказателното поле.

Бразилският план пък се онагледява с непрекъсната дълга крива от разиграване на кълбото от всички, навсякъде, връщане, задържане, залъгване, овладяване и бавно, постепенно, изморяващо противника нападение към вратата.

Мексиканската тактическа графика няма нищо за описване, там е просто – всички 11 са съсредоточени не в зоните си, а са наредени в кръг около съдията като топката не ги вълнува.

Според тези анализи френската схема е максимално владеене на кълбото с десетки пасове, влюбване в този флирт между бутонките и топката, и просто забравяне за цалта да се реализира.

Номерът на китайците е най-иновативен – няма схема, няма тактика, няма топка, няма врата. Всички футболисти са си по къщите, за да гледат по телевизията европейски мачове.

Австралийците пък ги описват  като играчи, които улисани от падавания, губят ориентация и вкарват, но в своята врата.

Така някои сериозно или несериозно представят тактическия план на игра на различни футболни школи.

Липсва ни обаче една – тази на България. И ако ние решим да я включим като вземем за пример тази на есенния първенец ЦСКА, описанието ще е опростено – само графика на половината терен защото червените нямат нужда от противниковата, забравили са пътя към вратата от декември месец миналата година и са загубили усещането да реализират гол от над 700 минути. Има и друг вариант да опишем българската тактика, но тя включва не само 22-мата играчи, че и съдиите на терена. И феновете са там на таблото. Защото у нас и привържениците са част от играта!

Ето как и ние можем да дадем нещо на световните футболни вариации с българския маниер на игра.